Strona 1 z 1

Ewidencja czasu pracy na B2B od 2017??

: 08 lut 2017, 13:48
autor: ZyskownyDuńczyk
Jestem zatrudniony w firmie na zasadzie B2B. Podobno od 2017 roku jest obowiązek ewidencjonowania czasu pracy. Czy to prawda? Czy wystawiając co miesiąc fakturę za usługi też mam obowiązek sporządzania takiej ewidencji? Koledzy mówią, że ma to związek z minimalnym wynagrodzeniem.

Re: Ewidencja czasu pracy na B2B od 2017??

: 10 lut 2017, 15:03
autor: malek
Tak: od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe przepisy gwarantujące zleceniobiorcom oraz samozatrudnionym minimalną stawkę wynagrodzenia w wysokości 13 zł za każdą godzinę pracy.
W związku z tym jest konieczność ewidencjonowania liczby godzin poświęconych na wykonanie zlecenia lub świadczenie usług.

Ewidencję można prowadzić w formie papierowej lub elektronicznej (przepisy nie wprowadzają przy tym żadnych konkretnych wytycznych co do sposobu ich potwierdzania, dając stronom pełną swobodę). Najbezpieczniej jednak będzie gromadzić dokumentację w formie papierowej (wiadomo - nasze US to kochają).

Konieczność zapewnienia minimalnej stawki godzinowej ma zastosowanie do osób fizycznych zatrudnionych na umowę zlecenia lub umowę o świadczenie usług: zarówno niewykonujących jak i prowadzących działalność gospodarczą.